۱-ارائه بیانیه ی فعالیتها درقالب برنامه ی سالانه و ارسال آن در ابتدای سال تحصیلی

۲- گزارش فعالیتهای انجام شده با توجه به برنامه ی سالانه در سه نوبت (نیمه دوم آذر واسفند ماه ونیمه اول خردادماه)

۳- میزان پیگیری و فعالیت کمیسیون درجذب امکانات و بهبود وضعیت یاددهی ویادگیری

۴- بازدید اعضای کمیسیون از مدارس ونظارت تخصصی بر عملکرد دبیران

۵- اقدام و همکاری در آموزش. تبلیغ و نهادینه سازی طراحی آموزشی و راهبردهای نوین تدریس

۶- طراحی.روزآمدسازی و تغذیه  وبلاگ درحوزه ی وظایف کمیسیون

۷- برگزاری کارگاه های آموزشی درحوزه ی وظایف کمیسیون به شکل قطبی

۸- برنامه ریزی و اجرای فراخوان مقاله.طرح درس نویسی و مسابقات علمی

۹- آسیب شناسی در فرایند و نتایج کاربست راهبردهای یاددهی ویادگیری وگزارش نتایج

۱۰- ارتباط باکمیسیون استان از طرق الکترونیکی.تلفنی و حضوری و ایمیل

۱۱- اقدام به موقع به ییشنهاد های استان وپاسخ لازم به مکاتبات اداری

۱۲-حضور فعال ومستمر در همایش های استانی و قطبی

۱۳- تهیه و اجرای آموزش های سریع.کوتاه وکپسولی با تاکید بر نکته ها و اهداف تحول بنیادین

۱۴- برگزاری همایش های یک روزه با مشارکت مدارس و اساتید صاحب نظر

۱۵- برنامه ریزی و اجرای هر گونه  فعالیت ابتکاری  دیگر